Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, februari 06, 2010

Lördag

Nu närmar det sig...den omtalade skiftesnattan. Hur ska detta sluta?! :) Tja, den som lever får se.
Temperaturen är nu ca -1 grad, och det känns nästan som mer taggande att hålla sig nykter och ta ett bra skidpass imorgon. Men jag vet, som vanligt brukar det bli roligare än så och en får ju tänka på lill-hjärtat däri magen som ska hoppa runt, hoppa rätt och hoppa lätt. Målet är dock ett kortare pass på kvällen. Typ lufta hjärnan och rasta skidor-pass.

Igår kom Elsa över till mig på besök. Vi for till Nydala och jag aggerade draghund. Hon är sjukt bra på att åka, så jag behövde bara ge det där lilla draget då det behövdes för att hon skulle hålla ikapp. Sjukt kul, tycker iaf jag att det var, och bra träning minst sagt! Tänk dig i uppförsbackarna då en själv börjar känna att kroppen nått sin begränsning. Då man tänker "Jajaja, jag klarar det, aaaaa. Sista biten bara!!" Då sträcks linan och det blev med ens dubbelt så tungt. Då blev det bara att ta i, peppa och säga "Jajaja, vi klarar det, aaaaa. Sista biten bara!!". Pust, med ett leende. Elsa, hon kan! :)
Fixade köttfärspaj till middag och sedan drog vi med några i klassen till Bräntis och körde med hundar och plastpåse ner för backen. Wiiiiiioooooooaaaaa! Nja, så fort gick det inte. Hade drevat snö som bromsade rätt så bra. Blev mer en trevlig stund vid elden.

Idag var jag och tränade med Marre på IKSU. Gött! Idag blev det löpband, skiergo och överkropp. Målet var sedan att åka någon mil skidor, men då ringer mamma och jag hamnar med ens på NK och jag och Elsa delar på en semla. Jaja, semla är gott. Nästan så gott att man kan hoppa ett träningspass för att äta en :) eller... haha, jo!

Inga kommentarer: