Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, februari 24, 2010

Skogsekonomi, vilket skämt!

Totaly pointless.
Skogsekonomi, vilket skämt! 40 pers fick underkänt, för 13 räckte det med restuppgift. Dvs. 70% av klassen som inte klarade godkäntnivån på tentan!
Korkade elever, eller en totalt misslyckad kurs?!
Tyvärr ska vi elever drabbas av en kurs som inte fungerar.
Här har vi en av frågorna, och min lösning på denna. Undrar fortfarande varför jag inte fick godkänt på tentan... (klicka på bilderna för större bild)
Ska man för första gången i livet kugga en tenta/prov, så ska det göras på ett värdigt sätt...






Sista frågan på provet var att räkna ut betalningsviljan för en park bland invånare i en stad, och om projektet bör genomföras. Till det fick vi massa konstiga siffror som jag förstod var viktiga.
b) Anläggningen av parken kostar 100 miljoner kronor och den årliga driftkostnaden uppgår till 4 miljoner kronor. Bör detta projekt genomföras om den allmänna räntenivån är 4%. Motivera ditt svar!

(jag tänker, fy fasen. Inte fasen vet jag!) Kletar fram någon siffra lite på måfå, får inte ut något svar eftersom jag inte fattar så mycket av detta. Ställer upp dem i en nyvärdesekvation, förstår ännu mindre, skiter i den och tänker FAN! det går inte!

Ett svar på frågan..hmm, jag tänker länge innan jag kommer på ett högst vetenskapligt svar på frågan:
"Ja, för det är ju vackert med lite blommor och grönt!" 2p (otroligt, jag fick full poäng på den!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA. Fy fan va klockrent svar. Ett svar värdigt den här tramstentan!!
/Axel W

Daniel Regemar sa...

Du är grym ;)