Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, februari 19, 2010

Skoter!!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Nu har jag tagit förarbevis för snöskoter! ÄNTLIGEN!!!

Ungefär, så är det underbart. Tycker att det är så fjolligt att det ska behövas betalas 1700 kronor för att skriva ett förnedrande lätt prov. Däremot var det jättekul att köra skoter idag, så det tackar jag ju aldrig nej till. Speciellt inte en fredagseftermiddag. Det var dock sjukt kallt, -20 grader och blåsigt. Min hjälm saknade visir, och då en nådde 70 km/h så blev det lite småkyligt om nosen, och ögonen sprutade tårar. Tror jag har frusit öronen, igen. Suck, dock inte lika mycket som för en månad sedan så jag kanske slipper att skinnet ramlar av.

Men åh, vad glad jag är nu!! Ska firas med mysig fredagskväll. Kulturation i högtalarna, kycklingwook och sedan min sjuukt goda äppel- och päronkaka. Nästan så att jag ibland tycker att jag har lite småtalanger i köket. Stickningen åker fram och så blir det OS.

Fick precis veta att vinterspelen (skytte och skidåkningstävling med SLU) är inställda pga kyla och vind. Tråkigt, men jag laddar för nästa gång istället! Men inte ska jag fjolla mig i värmen inne (17 grader på rummet, så värme vet jag inte...), jag ska ut i skidspåret imorgon och åka!

Inga kommentarer: