Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, februari 28, 2010

Vinterk(r)ampen

PUST!! Nu är jag sådär underbart trött att jag inte orkar göra någonting. Kanske orkar jag sitta stilla och plugga en kväll.
Sist jag var på Nydalaspåret såg jag en lapp om ett vintertriathlon. Löpning 8,6 km, cykel 17,2 km, skidor 8,2 km. Shit. Tokdårar, tänkte jag.
Åka skidor, ja, det gör jag ju nu. Men löpning har jag ju inte pysslat med på riktigt sedan november, och träningscykling i somras. Inte en chans att jag deltar i det!

Hur det nu kom sig så stod jag nu där på söndagsmorgonen klockan 11 i starten med en nummerlapp på mig. Snön föll i rikliga mängder och vinden blåste. Vad gör jag egentlig..
..Klara, färdiga, gå! Ingen mer tid att fundera, bara att se till att närma sig mål så fort som möjligt!
Ojojoj..springa runt nydalasjön i 2 dm nysnö. Aldrig förr har den sträckan kännts så lång.
Cyklingsträckan fick läggas om, att cykla i den snön var i princip omöjligt. Ändå var det svårt tycker jag, att i den hastigheten ha koll på sitt fordon. I en sväng fick jag en bresladd, men lyckades få upp cykeln och undvek att trilla. Hjälmen satt såklart på huvudet, och jag hade nog inte ens tänkt tanken att åka utan den i detta före.
Skidåkning med sjukt stumma ben och massa nysnö att simma runt i. Negativt glid. Kämpa på, kämpa på...

Målgång. Underbart!! Jag klarade det, på relativt bra tid. Inte bra, men över förväntan. Dessutom kändes kroppen rätt så bra (förutom att rumpan domnade av efter målgång, konstig känsla att inte ha någon bak!). Ett till varv i skidspåret hade inte varit allt för omöjligt, men det lockade inte så pass mycket att jag gav mig på den bravaden.
Nu kan jag allt vara glad på mig själv att jag gjorde det, och klarade det!
Och dessutom, jag blev lite fast i det där med triathlon. Det var ju jättekul!

Tävlingen togs hem av en Jägmästarstudenten, Axel Bergsten. Man gratulerar!!

Ha det nu underbart!


Vinterk(r)ampen 28/2 2010
8,6kmlöpn.+12kmcykel+8,2km skidor
Damklassen
1 Åsa Lindqvist 1:59:45

2 Helena Gustavsson 2:00:39
3 Kerstin Holmberg 2:05:25
4 Ragna Wennström 2:13:56
5 Emma Viklund 2:14:24
Herrklassen
1 Axel Bergsten 1:37:31
2 Fredrik Lindström 1:40:27
3 Björn Tunemalm 1:48:49
4 Henrik Svennerstam 1:49:42
5 Jonas Westling 1:53:11
6 Pelle Edlund 1:53:49
7 Pavio Grzelewski 1:57:56
8 Fritjof Theens 2:22:49
9 Thomas Ohlsson 2:29:05
Lag/stafett
1. Dimitri/Jonatan 1:45:05

Inga kommentarer: