Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, februari 03, 2010

Möte i gymmet och en lyckad fest

Skiergo, japp. Så heter den. Fann den i ett hörn på IKSU, ensam och övergiven. Hmm, tänkte jag. Hade laddat med 30 min löpning med 3,5 % lutning och 12 km/h och därefter 15 min med den där konstiga maskinen där man går och drar med armarna och där tv:n sitter alldeles för högt upp.
Skiergo, vaere dåra? Jo, det undrade jag också tills jag vågade mig på att gå fram. Att upptäcka maskiner på gymmet är lite som att gå fram och hälsa på en ny person på något uteställe. Lite småläskigt, men ändå spännande och med viss förhoppning. Skillnaden är att en maskin på gymmet inte lär totaldissa en (inte för att jag kan dra något upplevt exempel, men risken finns ju) eller lägga fram en kul kommentar som man inte kommer på ett bra svar på. Samtidigt vet man inte riktigt hur man ska uppföra sig.
Jag kollade mig omkring, gymmet var fullt. Jaha, bara att attackera och försöka att inte se allt för dum ut. Skåda bruksanvisningen och hoppas en gör rätt.

Maskinen förklarade sig själv ganska bra och efter tio minuters galet stakande så var jag alldeles skakig. Underbart. Kunde beskrivas som en lyckad förstaträff och jag hoppas på någon framtida date redan denna vecka. Ja, det kändes till och med som starten på något som kan komma att bli ett långvarigt förhållande. Speciellt under barmarkssässongen, då det är över med mysiga kvällar på nydala.

Den glada studenten rörde sig hem för tvagning och ombyte. Sedan mot Skogis. JVF-möte. Fråga hundgårdar och Forsmark stod högt på diskussionslistan.

JVF-styrelsemiddag. Vi njöt av en lyxig, ostudentlik trerätters middag som jag, Evelina, Simon och Linus hade komponerat och tillrett.

Förrätt: Gräddig potatis och purjolökssoppa toppad med grekisk olivolja och gräslök serverat med vitlökssmörstoppad baguette
Varmrätt: Rensadel med jordärtskockspuré, gräddsås och rårörda lingon på ruccolabädd
Efterätt: Hjortronparfait
Kaffe och Grönstedts monopol

Behöver jag säga att middagen var otroligt lyckad och god!? Praktiskt taget oslagbar.

Resten av kvällen förflöt. Stämningen såg till att hållas mycket god och vi hade otroligt kul (förutom att jag var totalt värdelös på biljard denna kväll!). För att vara ärlig, det var en helt sjuuuk kväll! Har inte skrattat så mycket på länge, kul med personer som bjuder på sig! :)

Vaknar och ser att termometern visar 6 grader. Det är vid sådana tillfällen som jag säger att jag ska bli nykterist. Trött. Hela dagen har förflutit. Jag har försökt fördriva tiden med studier, vilket har gått oväntat bra. Provade även ut jägmästarvästen, som jag bestämt mig för att sy själv. Tydligen behövde de lägga in, förlänga, förkorta och göra om mönstret så mycket på alla möjliga vis att de fick nåla västen och ta med den nålad tillbaks istället för att skriva upp som de gjorde på andra. Haha, jag tar det positivt.
Nu är det kväll, och läget har äntligen närmat sig för att jag ska kunna pallra mig runt några varav på Nydala.

Inga kommentarer: