Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, februari 16, 2010

Fettisdag

Underbart! Igår gjorde Kalla det, idag gör Ferry det. OS-GULD!! Underbara, underbara, underbara!!! Nu är jag så glad att jag inte kommer kunna sova inför tentan...
Idag har jag gjort ett tappert försök att plugga, men om man dagen innan tentan känner att "nej, det här går inte", tja, då är motivationen inte allt för stor. Jag somnade stup i ett och man kan nog säga att jag satsat på att vila mig i form för tentan. Dock missade jag den lilla detaljen med rikligt med träning innan. Damn. Idiot, ja!

Var på teorilektion för skoterförarbevis. Försökte fördriva tiden med att svara på alla frågor som läraren ställde, vilket var en del. Inte så många andra svarar, och jag orkar verkligen inte sitta tyst och se han ställa frågor för att enbart få tillbaks ekot av sin egna röst. Fortfarande tycker jag att det kanske känns liiite väl lätt för att man ska betala 1800 kr för denna utbildning.
Kör ej på svag is, jo det kan jag lista ut.
Kör ej om du är påverkad av alkohol, medicin eller droger. Jo, det har jag också kommit på.
Kör defensivt. Jo, det kan vara smart.
jaja, snart kan jag i vilket fall köra skoter lagligt (dvs med förarbevis).
Köpte med mig lite krukväxter hem och böt ut det tråkiga, torra misslyckandes med kryddväxter från fönsterbrädet.

Men -vad är det för en dag, vad är det för en dag. Ja, det är semla, semmeldan hurra hurra hurra!

Klockan närmade sig kväll, och jag hade ännu inte ätit en semla denna fettisdag. Att baka en satts skulle inte rymmas i frysen, det hade krävts storsemmelparty för att få slut på dem. Dagen innan tentan kanske jag inte hade fått med mig allt för många på den idén. Och köpesemla går bara inte för sig. Göran ringde och ställde allt till rätta med goda, hembakta semlor. Mums! De intogs till Ferrys underbara lopp och utklassning.
Dagen fulländad.

Så, nu har jag vilat mig i form. Kolhydratladdat kvällen innan. Kan det gå mer än fantastiskt imorgon, på denna 6 timmar långa tenta. Hehe, en kan ju hoppas att gudarna är med mig...

Inga kommentarer: