Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, februari 05, 2010

Intervallträning a la snoozeknapp och Jesus ekonomi

Bättre humör...
Igår var planen att åka till IKSU innan skolan. Men det slutade med att väckarklockan fick dock intervallträning a la snoozeknapp och jag fick mig två timmars sömn. Som om det skulle hjälpa. Slog nästan zombie-rekord. Somnade trotts allt tidigt, djupt och gott. Fortsatte sova hela förmiddagen, trots svart kaffe i större mängd. Som om någon kommit åt lampknappen...
Pappa hade varit på möte på skogis och som ett lustigt samanträffande slutade han klockan 12 och bjöd mig på lunch på Hansson och Hammar. Gott!
På kvällen tog jag det lugnt (!). Pluggade och satt och snackade. Avrundade med pokerkväll i korridoren. Gick riktigt bra till en början, men sedan sket det sig totalt. Jag gick all in, följden av detta blev all out. Shit hapends.

Morgonstund har guld i munn. Bättre samarbete med väckarklockan denna dag. Snoozade två gånger och gick sedan upp klockan 7 och pluggade. Fick faktiskt mycket gjort. Bästa stunden för mig att studera är nog på morgonen, för att då är jag fortfarande så trött att jag orkar koncentrera mig. Myrorna i benen har som inte vaknat än...

Happy day, it´s friday. Igen! Jag fattar inte var tiden tar vägen.

Nu lite top-värdelös-info (vem vet, kanske blir du en framtida jeopardyvinnare tack vare detta): Om lilla Jersus som nyfödd knatat in på banken i centrala Betlehem (som dagen till ära lovade 8 % ränta) och placerat en krona på sitt sparkonto, så hade han i dessa dagar år 2010 haft lika mycket pengar som atomer i universum. Stackars gosse, det är lätt att vara efterklok...

Inga kommentarer: