Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, mars 20, 2010

De nya skateskidorna flyttar snart in...

Idag har jag köpt ett par skateskidor. Lika lycklig och glad som en nykär har jag trallat runt på rosa små moln resten av dagen. De flyttar in hos mig på tisdag. En oändlighet tills dess...
En tidigare fishermänniska som provar Rossingol. De tidigare skidorna var korta och så har jag vuxit ur spannet. Expediten kliade sig i huvudet då han såg vad jag åkt på. Riktigt fina skidor, men de passar inte till mig. Dessutom var belaget vitt som snö (lätt överdrift). Stenslipning var av stort behov. Kanske finns det en anledning till att det har gått så tungt för mig senaste tiden på skidspåret, och jag som börjat deppa över att jag är värdelös. Kanske finns det hopp. Gränsen var nådd på värdelös skidåkning då jag skulle åka med pappa mot Tjulträsk för någon vecka sedan. Det gick inte att åka. Frammåt kom jag ju givetvis, men en snigel hade ju susat om mig.

Nu blev det alltså ett längre par, med bättre spann. Kul med Rossingol är att de har två "mittfåror" i skidan, istället för en. Ska bli mycket intressant att prova! Lite svårt att hitta rätt spann bara bland de utplockade lagret, men snart står jag på ett passande par.

Glad, gladare, gladast! Nu väntar jag med otålig spänning tills jag får dom...

Inga kommentarer: