Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, mars 28, 2010

Host. Rassel. Blä!
Snart en vecka sedan senaste träningspasset. Tror jag svalt en kartong spik, känns i vilket fall så. Hostar och rasslar, hes som bara den. Nej, jag festade inte grymt mycket igår, jag är sjuk.
Hela underbara helgen tillbringas på kurslabb 44. Nyckla insekter är min nya hobby. Men inte kan man nyckla insekter hela helgen, nejnej, jag springer in i labbet där det ligger massa sjukdomsdrabbade prover och försöker lära mig snöskytte, gråbarrssjuka, gremminiella och massa andra trevligheter som kan drabba virket ute i skogarna.

Grillfest hos Staffan igår. En Ragna som verkligen borde ligga hemma under det varma täcket och dricka grönt te och kurera sig. En Ragna som knappt hade någon röst kvar. En Ragna som verkligen inte hade lust att ligga hemma under täcket och titta i taket i sin ensamhet.
Trevlig, men från min sida mycket fåordig kväll med tidig hemfärd.

Det som oroar mig mest är hur länge denna förkylning har tänkt stanna. Tänk om jag fortfarande är sjuk till Kungsledenrännet, eller sjuk långt fram. Jag hade ju förhoppningar om att kunna träna lite till, speciellt teknik. Hemska tanke!

Inser att klockan är en timma mer än vad visarna visar. Sommartid. Thermosen är fylld med kaffe, jag har fått igång stämbanden så jag kan producera något ljudliknande. Nu rullar cykeln åter ner till skolan. För, vad är väl inte en dag på Skogis, om inte alldeles, alldeles underbar!

2 kommentarer:

ELSA sa...

ojoj! dax att börja proppa i sig glass och vitlök ragna! du måste blir frisk innan kungsledenrännet!:o

Anonym sa...

Hej! Du pluggar till jägmästare i Umeå om jag förstått det rätt? Jag har precis sökt och hoppas på att komma in till hösten. Hittade din blogg av en slump och tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle att fråga någon som verkligen vet hur det är! Hur länge har du pluggat? Är det en utbildning du rekommenderar? Jag tävlar i längdskidor och har inge tanke på att lägga av.. Är det mkt plugg? Tror du att det fungerar att kombinera en elitsatsning på just längdskidor samtidigt som man pluggar till jägmästare, eller blir det för mkt?

Jag blir väldigt tacksam för svar! Gillar förresten din blogg, vi verkar ha en hel del gemensamt vad jag kan förstå! Titta gärna in min!

Tack på förhand!

/ Moa