Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, mars 16, 2010

Jahapp

Det där kändes konstigt! Jag erkänner att det har blivit för lite koncentrerat plugg i jämförelse med skidåkning senaste veckan. I princip ingenting seriöst.
Tenta idag. Jo, tjena..

Nytt snölager hade lagt sig på isen. Något som jag trodde var asfalt visade sig vara blankis.
Drös i backen. Vad hittade jag där nere då? Jo,nog katten tror jag att jag hittade studiemotivationen!

Suprise. Jag kollade igenom frågorna och insåg att jag mycket väl kunde vara på gränsen till att klara tentan, som bestod av två delar. Ett ämne som intresserar mig och som jag verkligen vill kunna bättre än vad jag kan nu. Dessutom vore det kul att få högre betyg någon gång.
Resonerade med mig själv i skrivsalen i 50 minuter. Ska jag försöka skriva, eller lämna in blank.. Lärarna kommer idiotförklara mig! Jag idiotförklarar mig.
Tog mod till mig, jag ska minsann visa vad jag kan. Jag reste mig som den första i klassen och lämnade in tentan med enbart första sidan besvarad. Modigt, tycker jag. Konstigt, men jag kände mig riktigt glad! Tokigt bara att taktiktänka på detta vis.

Nu ska jag ladda upp med lite skidåkning, sedan ska en mycket intresserad blick svepa över sidorna i boken och informationen ska lagras i min humana hårddisk.
Nu blev det kul igen, anta utmaningen Ragna! Nu ska jag lägga manken till och fixa hem den där 4an!

Inga kommentarer: