Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, mars 01, 2010

LifeGene

Idag satt jag kvar på skolan till klockan 4 och pluggade skogsekonomi. Ojoj, känns bara så svårt och tungt att dra på denna omtenta! Trots att det var tråkigt kunde jag inte låta bli att dra lite på munnen, då jag körde fast på en uppgift på tentan jag gick igenom som jag skrev den 17onde. Kollade om jag skrivit något då, kanske kunde det hjälpa mig.
Hittar fråga 8 och läser mitt svar: "Det undrar säkert Joakim von Anka också!"
Nä det hjälpte mig inte... (kanske är som mamma sa, att istället för att läraren som rättade skrev 0p, så skulle de ha skrivit "idiot!".)

Ingen träningsverk sedan gårdagen, men en trött kropp. Skidorna får vila för dagen till fördel för skogsekonomin. Bokade massage på IKSU på torsdag. Ååå, vad jag längtar!! Ibland ska man få lyxa till det lite, som motivation för intensiva studier.

Så har jag anmält mig till LifeGene. En forskningsprojekt för att få bättre kunskap om hur våra gener, vår omgivning och vårt sätt att leva påverkar vår hälsa. Då får jag gå på hälsoundersökningar och svara på enkäter. Idag ägnade jag ett par timmar åt en mycket väl utformad enkät om mig och mina vanor. Det var riktigt intressant att tänka till om hur jag lever, vad jag lägger tiden på och hur jag är, och inte minst fundera på den vandring jag gjort med mig själv sedan mitten av högstadiet. Blir riktigt glad då jag tänker på hur långt jag nått, och hur underbart bra jag mår nu. Men vem mådde egentligen helt bra i högstadiet!?
Lite spännande nu inför min första hälsoundersökning som är på torsdag. Är faktiskt lite nervös!

Nu ska jag plugga på gärnet! Jag vill verkligen inte ha en omtenta till, även om jag vet att risken är överhängande. Min hjärna är inte mottaglig för ekonomiska studier.
Dire Straits i högtalarna, pennan i högsta hugg och ekonomiboken uppslagen på bordet. Heja, Ragna, tänk positivt! Det var svettigt och jobbigt i söndags. Lösningen på det var bara att springa ifrån det jobbiga (dvs mot mål och vila). Ekonomin går kanske inte att springa, cykla eller skejta bort från. Men den går att plugga till!
Klara, färdiga, plugga!

Inga kommentarer: