Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, mars 31, 2010

Syjunta


Jägmästarvästen är färdigsydd. Både storlek människa och storlek mobil. Stolthet, stolthet!
Hur jag fick idén att jag skulle sy min egna väst vet jag inte, konstiga saker händer i huvudet ibland. Tyg och mönster kom hem, värt 1500 kronor. Ingen projekt man vill misslyckas med direkt. Problemen började. Hur trär man tråden på symaskinen. Lite hjälp av instruktionsboken och tråden var trädd. Juste, man skulle spola så det fanns undertråd i samma färg. Instruktionsbok.
Dags att börja sy. Hur ställer man in sick-sack resp raksöm då?! Instruktionsbok.
Nu kan jag både trä tråd, spola och ställa in både rak och sick-sacksöm. Västen är färdig, och jag är mycket nöjd. Bilder kommer! Lite tyg över och väst nr 2 är också färdig, dock i mindre format.

I måndags skrev klassen vår västvisa, som enligt mig blev mycket bra. Kvällen började med en redig finnsauna. Så saunakär jag är, här kommer idolbilden på regeringen som ser till att hålla rektorii varm (hehe) ;)


Foto: Daniel Regemar

Inga kommentarer: