Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, mars 02, 2010

Jägare prövar vegetarianlivet

120 grader var det i dagens sauna, Göran hade verkligen skött eldningen väl!
En rätt så häftig känsla att stiga in i den torra, varma luften. Många turer ut och mycket snö blev det. Efter 1,5 timma kände vi oss rätt så nöjda. Vad vore livet utan tisdagssaunan?!
-Betydligt kyligare..

Idag stod jag och stekte blodpudding till middag. Igår åt jag pölsa. Helt plötsligt blev jag bara så less på mig själv som vräker i mig dessa mängder med kött. Började diskutera vegetariska rätter. Det finns ju faktiskt rätt så mycket gott i grönfoderdjungeln, som en regelbunden köttätare som jag sällan prövar. Dessutom kanske inte kroppen blir allt för glad åt att regelbundet bli matat med animaliska produkter. Hur det nu kom sig, så bestämde jag mig för att bli vegetarian för en månad. Jo, du läste rätt. Jaktglada Ragna ska börja knapra älgföda.

Mellan den 15 mars (måste tömma kylen på köttprodukter, och så kommer en fjällvecka också in), och en månad fram (med undantag påsk och ev. besök hemma) kommer tallriken prydas av alla möjliga vegetariska alternativ. Så, vegetarian eller inte, har du något smarrigt recepttipps så mottas det gärna!

Är din tanke -galna människa, tror du att du kan fortsätta kalla dig jägare?! Aningen är man jägare eller vegetarian, inte hoppa mellan båda. Men, du. Det gäller ju att vara fitt for fight då höstjakten drar igång. Här ska kroppen trimmas till tusen!
Dessutom, det gäller att "tänka älg". Ska man, likt älgen behöva knapra granskott, ja då får en väll offra sig!

Dessutom, en del vegetarianer har faktiskt ganska kloka åsikter, som jag delvis hålla med om. Då får jag väll också se till att vara delvis vegetarian.

1 kommentar:

ELSA sa...

vegitarian!? då kommer jag ju tvingasäta ruckola i ammarnäs :(