Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, mars 13, 2010

Glad!

Är på så där odrägligt glatt humör. Lördag morgon. Sitter framför öppna spisen, inbäddad i en mjuk pläd, och läser biology of plants. spännande och intressant, men svårt med alla nya engelska termer. solen skiner, det råder lätt snöfall och ännu en dag i backen väntar.

Igår fick jag veta att jag klarade omtentan på skogsekonomi med enbart rest. Fantastiskt, jag som hade gett upp och knappt pluggat till den. Börjat inse att sommarlovet skulle bestå av plugg och tenta. Lycklig var bara förnamnet!

Marre ringde. -Vi fick lägenheten!
JAAA! 95 kvadret blir våra till sommaren. Bye, bye trånga korridorslivet.. Trevlig korridor, men ärligt så blir jag tokig. Lyan är inte ens tillräkligt stor för att vara tilåten som hundgård. Nydala nästa då! Marre, Greger och jag, gäller bara att komma fram till ett bra kollektivsnamn. :D

Noterat att mina skejtskidor börjat suga. Troligtvis har jag vuxit ur dom viktmässigt också. Belaget blir vitt bara av att nudda snön, typ. Igår lyckades jag diagonala med dom. Då är det dåligt! Stenslipning och eventuellt ett par nya skidor...

Blivit än mer skoterfrälst. På fredagskvälen åkte vi ett gäng upp till Örnbo och myste framför lägerelden. Kom hem vid midnatt. Hyrt skoter i veckan och kört en massa. Vill ha!

Imorgon kväll bär det åter av mot betongbunker a la Mariehem. Vet inte om jag är så pepp på att lämna fjällen, men börjar kännas nödvändigt att ta tag i studierna igen. Utvilad och uppladdad.

Go och gla, blir backen ida :)

Inga kommentarer: