Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, mars 16, 2010

Sportlov


Universitet är kul, men de har ju glömt att lägga in sportlovet i schemat! Ajaj, det går bara inte att vara utan ju. Finaste snön och lagom kallt. Tenta på lördagen och sedan begav sig 5 jägmästare upp till fjälls. Solsken som fick oss att kisa. Detta skulle bli underbart!
Taggade för morgondagen.
Snöstorm. Oh...
Jaja, inte så mycket att göra åt. Det blev en sväng till backen ändå. På lunchen lyckas en av oss låsa in nyckeln i bilen, vilket inte är sådär jättebra om husnycklar, kontokort och allt av intresse ligger på fel sida dörren. Lite ståltråd senare var dörren öppen och vi redo för fler åk i backen.

Slalom, slalom, slalom, i stark vind och snö. På onsdagen hyrde vi skoter och for upp mot Bissan och pimplade. Eller, som vanligt, doppade drag med maggots på.

Anna Carin och pappa kom upp och mina klasskamrater begav sig hemåt för att studera. Själv hade jag den goda tanken att sitta framför brasan och läsa på morgonen. Läste gjorde jag, men jag vet inte var informationen tog vägen sådär på morgonkvisten. I mitt huvud finns den då inte.

Solen hittade till byn och resten av veckan hade vi blå himmel, några grader kallt och sådär jätteunderbart.
På fredag och lördag kväll åkte Elsa, Ville, Jonte, Lisa, Amanda, Josse och jag upp till Örnbo och Bissan och njöt av den stjärnklaraste himmelen. Skoterkär, javist! Underbart, jajemen!

Back in Ume. Rätt så trevligt det med. Kul att träffa alla och så kom jag på att det vi läser faktiskt är mycket intressant. Labb på måndagen, kul!

Nu gäller det Ragna, ge järnet med plugg i 15 dagar och sedan blir det fjällen igen.
Så kungsledenrännet om 24 dagar, och jag erkänner att det börjar pirra lite i magen, redan!

Bästa studiemiljön

Pimpellunch

Linus, David, C.H. och Filip i backen

Inga kommentarer: