Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, mars 20, 2010

Jiha, uppvärmning för sommaren på Wärdshuset.
Fullt ös på älskade skogis och jag befann mig bakom baren. Stressigt och jättekul!

Studerade insekter och svampar på dagen. Överpeppad på IKSU på eftermiddagen. Svårt att sitta still och flamsig. Efter skolan fick jag äntligen köra ett riktigt fint överkroppspass. Vidare mot skogis och förbereda för kvällen. Trevligt, trevligt. Skogisfolket är bra folk! :)

Klockan 5 öppnas dörren hem av en trött fröken som äntligen ska få sova. Och sova ut!
Lampan släcks. Lampan tänds. Såsom görs varje dag. Efter tre timmars sömn vaknar jag. Inte utvilad. Inte pigg. Men less på att ligga i sängen. Eftersom snoozeknappen inte gick på ständiga intervaller denna dag, var det inte lockande att dra sig i två timmar innan man tillslut inser att det verkligen är mycket hög tid att stiga upp. Gröten kokades, kaffet pressades, apelsinen skalades och jag förberedde mig för en ny sån där underbar dag i livet! :)

Trötta fötter och många kubik ved som ska bäras. En trevlig weekend på Vebacken ute i Ytterboda med mor och syster. En restresa jag fick erbjudande om via telefon. Med tanke på dagsformen hade det nästan varit trevligt med avbeställningsskydd.
Ingen idé att klaga. Bara att jobba och behaga...

Trevlig helg!
/Ragna

Inga kommentarer: