Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, mars 04, 2010

Hälsoundersökning

Inatt plågades jag av ett sendrag baksidan på ena låret. Så fort det gick över högg det till i andra benet. I nära halvtimman plågade detta mig. Suck, jag hatar verkligen de nätter då senorna bestämt sig för att bråka. Varför?!

Idag var jag på hälsoundersökning, vilket var både roligt och spännande!
Mätte en massa grejer, och så lämnade jag prover som ska analyseras. Vad mitt blod innehåller får jag veta om en vecka. Spänningen är olidlig...

Nu vet jag lite mer om vad jag är, bland annat:
  • Jag består av 44,1 kg rena muskler, varav enbart bålen 27,2 kg.
  • Vill du bryta arm med mig så får du kämpa emot styrkan från 2,3 kg muskler från min högerarm.
  • Lungor som är nästan 5 liter stora (dvs dryga litern över vad en kvinna i min ålder/storlek brukar ha).
  • Hade vuxit drygt en centimeter senaste året (numera 165 cm)!
  • Har ett BMI som är på gränsen till överviktig (hehe...), men en fettmassa som är precis på medel för normalt. Dvs mycket muskler, som ju väger mer än fett, och därför inte något som jag behövde fundera över. Ingen typisk marathonkropp direkt.
  • En "vilopuls" (jag hade inte vilopuls då kan jag säga, när hon började göra i ordning med nål för blodprov!) på 64, vilket är rätt så ok. På morgonen brukar den vara kring 58.
  • Blodtryck 120/75
  • Jag hör bra.
Så, glad gick jag ut i solskenet och kände mig bra. Återstår bara att få resultaten på provsvaren, hoppas det blir lika bra.

Avslutade eftermiddagen med massage på IKSU, underbart!!
Redo för ekonomiplugg, suck. Tror inte det, men kaffet doftar gott och jag har nog inget val...

Inga kommentarer: