Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, november 07, 2010

Alla dessa vardagar!

Trött och nöjd i kroppen efter gårdagens härliga cykeltur. Cyklade till skolan i morse och pluggade signalarter och försökte börja på nästa uppgift i GIT kursen, men det var inte så lätt. Sparar det till måndagen. Hem och kör filmmys bland renfäll och kuddar och en kopp kaffe istället.

Ser på into the wild och inser att det kanske inte var bästa filmen för mig att se i nuläget. Då jag redan ägnar 90% av min vakna tid åt att drömma mig ut på äventyr. Det är kul att plugga. Det är kul att bo i stan. Men vardag efter vardag. Jätteroliga men likadana och odramatiska. Sida upp och sida ner i en bok.
Höjdpunkterna på fester då man helt släpper loss och inte har full kontroll, och på cykel- eller löparrundor ut i skogen.
Tänk om jag bara kunde finna ro. Finna ro i att bara plugga och leva i en fantastisk men enformig vardag som flyter ihop till en mängd oskiljbara dagar. Tyvärr, det gör jag inte.

Ååå, jag vill ut och göra något kul och något galet!
Jag vill att alla dagar ska vara som den igår.
Som helgen då jag sist var uppe och vandrade i Ammarfjällen.

Dagens musiktipps:
Eddie Vedder -Long nights
Eddie Vedder -Society
Eddie Vedder -Guaranteed




Inga kommentarer: