Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, november 17, 2010

Märgtäffen

Började dagen med lite skidåkning. Nice!
Dimman låg tung över Nydala för all konstsnö som sprutades ut för fullt i kylan (-11). Man såg ut som ett vitt litet snömonster efter ett tag.

Idag var "Märgträffen", då jägmästare som gått vidare till chefs- eller VD-position, eller andra högt uppsatta eller eftertraktade poster i företag kommer och berättar om deras liv. Kort om själva företaget, men sedan mer personligt om deras karriär och privatlivs historia. Många mycket, mycket bra föredrag.

På kvällen bjuds det på tacobuffe på Skogis, och jag sitter brevid Dalarnas landshövding Maria Norrfalk (jajemen, en jägmästare!). Var med och startade upp Skogforsk.
För övrigt mycket trevlig och höll ett riktigt bra föredrag idag!
Hon, tillsammans med de andra besökarna inspirerade mig.

Jag funderar lite över mig själv och vad mitt mål ska vara.
Jag ska vara öppen, och inte sätta upp något mål än!

Jag tror jag ska försöka ta tag i pluggandet lite mer, och engagera mig mer i mina studier än vad jag gör nu. Jag saknar verkligen att inte vara så kunnig och insatt i ämnet som jag en gång har varit. Och är det någon gång jag borde vara det så är det ju nu, då jag brinner för vad vi läser!






Inga kommentarer: