Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, november 05, 2010

Varit på paradisbadet med världens bästa mamma, och underbart gulliga Elsa och Ville. Märkligt att badhuset krymper för varje gång jag är där. Eller är det jag som blir äldre? I vilket fall så får jag dock aldrig nog av vattenrutchbanorna! De 40 längderna (1000 meter) i bassängen kändes dock precis lika långa som sist, men idag av trevligt sällskap av mamma.

På kvällen var jag med Johanna och Jessica till en förfest där jag inte kände någon mer, och alla andra var typ samhällsvetare. Naturvetare och samhällsvetare lever nog i olika värdar.
Iaf, man drar lite på det, men så kommer man till det att man ska presentera vad man pluggar till. "Jägarmästare, det är inte så vanligt va!?". "Jaha. Skog, kan man jobba med skog?"
Själv ska dom visst rädda världen och har inte så där jättemycket fritidsintressen att prata om, mer än typ att diskutera politik.
Jag känner mer; fridisintressen, ja i vilken ände ska jag börja!?

Jag känner mig lite som om jag försöker studera ett bestånd av ett konstigt trädslag som jag inte har en aning om vad det handlar om. En mark som jag inte lyckas bonitera.

Nej jag ska inte rädda hela världen. Jag ska jobba för att skogsbestånden i norrland förblir fina så att folk kan gå ut och rasta hunden, plocka sina bär och svamp, andas frisk luft och jaga sin älg i en trevlig skog, som samtidigt ger en god ekonomisk avkastning och blir ett hållbart arv till nästa generation. (oj, vad vackert det lät!)

Jag beger mig hem efter förfesten. Dels för att jag varit ute och festat många helger i rad nu och som känt mår ju varken plånbok eller kropp så bra av det, och dels för att jag ska utnyttja morgondagen till fullo.


1 kommentar:

Jessica sa...

Hejhej! Har hittat igen din blogg efter en riktig lång tid. Kan tänka dig att du kände dig lite malplacerad med bara samhällsvetare men det var mycket trevligt att du kom ändå :) Ser framemot att gå på spinning också!