Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, november 15, 2010

Måndag, igen. Var tar tiden vägen?!
Väckarklockan ringer, jag går ut med Milou. Frukost och skola. Samma gamla vardagsvana som alltid. Jag och Evelina jobbar färdigt med övning 3 på GITen. Skönt. Efter lunchen skulle vi ta tag i nästa övning, men Evelina kände sig inte helt i form och vi beslöt att skjuta på det till tisdagen.
Lycklig insåg jag att jag hade en hel eftermiddag ledig att hitta på någonting.

Eftersom jag har varit rätt så förkyld, och sedan jobbat på mässan och fortfarande känt av halsen, så har jag inte tränat på en hel vecka! Senaste passet var min och Kims cykeldag förra lördagen. I vilket fall så har jag saknat det sju
kt mycket. Tillslut känner jag mig nästan sjuk, bara för att jag inte tränat. Tar en kopp kaffe och sätter mig framför datorn och upptäcker att Nydala konstsnöspår har öppnat! Kaffekoppen fick stå kvar på bordet och kallna. Jag flyger upp till vindan, plockar med mig skejtskidorna och springer ner, tar bort glidvallan, byter om och kastar mig upp på cykeln och trampar till spåret. Jag var så skidsugen!

Som Bambi på hal is. Precis så såg det ut då jag med mina relativt nya skidor försökte hitta någon teknik samtidigt som jag ju ville att det skulle gå
lika "fort" som i slutet på förra året.
Jag åker några vändor utan stavar. Efter en mil ser det ut som om Bambi har fått lite vassare klövar, och efter två mil ser det ut som om Bambi nästan lärt sig gå...
Men så underbart!!

Behöver jag säga det; Jag är överlycklig!!!

Inga kommentarer: