Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, november 08, 2010

Host, host, snörvel. Förra veckans större vätskeförluster sätter sina spår i ett försämrat immunförsvar, och direkt åker jag dit. Samtidigt laddar jag för 5 härliga dagar i Göteborg.
Så; jag har inte tänkt att bli sjuk(are)!
Trött, hängig, hosta, snuva och ont i halsen. Men som vanligt (peppar, peppar! ta i trä!) så blir jag riktigt hängig i ett par timmar då kroppens försvar tokarbetar, för att sedan förhoppningsvis bli frisk innan jag egentligen blivit allt för sjuk.

En kopp rykande te och brabra musik (kan inte sluta lyssna på Edde Vedder!) ska nu göra mig frisk efter en härlig promenad med lilla underbara Milou kring Nydalasjön som fått sitt första, tunna istäcke.

Har varit och pluggat signalarter nu på kvällen, slutspurten inför morgondagens praktiska tenta. Var rätt så skönt att sitta själv i labbet och fundera huruvida det var en kortvingad granbock eller en vågbandad barkbock som gnagt på veden. Doftskinn eller Taigaskinn. Tallbock eller reliktbock. Stor flatbagge, björkpraktbagge eller stekelbock... Motiverar mig med att imorgon är det förhoppningsvis gjort!

Har äntligen tagit mig tid till att läsa en bok igen, första sedan sommarlovet! "Lappskatteland"av Annica Wennström. Om denna Annica är en släkting till mig eller inte har jag ingen aning om. Men boken är i vilket fall bra! Återkommer med en kort recension då jag läst färdigt!

Längtar till Göteborg nu. Vill komma bort lite från den enformiga vardagen! Längtar efter Mormor!

Oh, it's a mystery to me
We have a greed with which we have agreed
And you think you have to want more than you need
Until you have it all you won't be free

Society, you're a crazy breed
Hope you're not lonely without me...

When you want more than you have
You think you need...
And when you think more than you want
Your thoughts begin to bleed
I think I need to find a bigger place
Because when you have more than you think
You need more space

Society, you're a crazy breed
Hope you're not lonely without me...
Society, crazy indeed
Hope you're not lonely without me...

There's those thinking, more-or-less, less is more
But if less is more, how you keeping score?
Means for every point you make, your level drops
Kinda like you're starting from the top
You can't do that...

Society, you're a crazy breed
Hope you're not lonely without me...
Society, crazy indeed
Hope you're not lonely without me...

Eddie Vedder -Society

Inga kommentarer: