Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, november 07, 2010



I lördags var jag och Kim ute och cyklade. Hans första konditionsrunda sedan han sprang Hemvan-Ammarnäs i somras, pga ett knä som inte har fungerat riktigt. Läkaren tillät nu att börja trampa. Så vi sticker ut med cyklarna. Min MTB och hans nya MTB. Vi har som mål att i lugnt tempo cykla till Ytterboda och tillbaks till stan. Haha...
Trampar till Sävar i rätt så bra tempo. Vidare Granvägen till Ytterboda, där vi bjuds på kaffe och muffin hos mamma. Vidare hela gamla Ostnäsvgen, bygdenäsvägen och ner till stranden en snabb sväng. Hela havet låg spegelblankt och solen sken. Så otoligt vacker dag!
Genom skogen bort mot Kälen och tillbaks till Sävar, där vi hejar på pappa och cyklar till stan igen och kommer fram precis lagom innan mörkrets inbrott. Sista kilometrarna på gångbanan bredvid E4an gjorde mest ont i lår och vader. Desto mer underbar känsla efter rundan!
Efter en otroligt skönt dusch går vi till ängen och hämtar var sin pizza som vi klämmer i oss framför en film som vi inte orkade fokusera på. Första gången jag käkat en pizza och knappt blivit mätt. Mara mer o-hungrig.

Rundan raka vägen blev 56,3 km. Men här är det blandat allt från asfalt till grusväg och små halvfrusna kostigar ute i skogen. Allt med ett tunt lager snö.
Solen sken hela dagen, och det var någon minusgrad. Snökristallerna gnistrade i vart enda träd och grässtrå.

Jag har kollat på fler cykelsträckor, är beroende! Isälvsleden verkar hur fin som helst, men ett litet projekt att ta sig dit om man inte har en bil att tillgå. Tavelsjöleden står på cykelönskelistan. Några fler tipps?

Senare på kvällen har Jag, Marre och Greger kollektivsmys med ostbricka, baguette och lite gott vin. Senare på kvällen ser vi Skönheten och Odjuret. Animerat i all ära, men "det var bättre förr"! Även att jag är 21 år fyllda så måste jag säga att filmen faktiskt är bra!

Inga kommentarer: