Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, november 19, 2010

Nya skidkläder!

Jag är värdelös på att plugga!
Jag är så gaaalet rastlös! Är det fel på mig eller något?! Jag har till och med tänkt till och inrett med ett skrivbord där jag kan stå upp och plugga, ett "vanligt" bord med stol, och så en mysig hörna bland kuddar och renfäll.
Varje gång en tenta närmar sig så försvinner pengar från kontot och kläder strömmar in i garderoben. Skidspår, löparrundor och IKSU besöks mycket flitigt.
Korta försök att läsa lite görs, med koncentrationsnivå på minus.

Så idag: jiha, nya skidkläder! Äntligen! Förra året hade jag en för liten peak-jacka och en för kall skintröja att variera med.

Nu är jag istället täckt med Craft från topp till tå!

Jag förklarade för försäljaren (på team sportia) några viktiga önskemål; att kläderna skulle sitta rätt så tight, ingen pösigt, och att jag helst ville ha en röd jacka, eller en svart med blommor på...viktigt, viktigt! :)

Det blev i vilket fall en härligt röd jacka, ett par svarta byxor, ett par boxertrosorunderställstjosan som tydligen var jättebra (dom ser iaf sköna, varma och genomtänkta ut!), en tröja lager 2, eftersom min förra börjar bli galet sliten.
Den trevliga försäljaren gav mig rätt så bra rabatt, men det är ju tur att havregrynsgröt är så gott...

Skidspåret; here I come! Jag ska åka tills jag inte längre kan röra mig, och då inte har något annat alternativ än att däcka hemma i soffan och plugga lite GIT.


Inga kommentarer: