Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, december 02, 2010

AAAAHH, gaaalen träningsverk i ben och bak!!
Stapplar jag mig smärtad fram, böjer mig ner likt en 100-åring för att plocka upp en Cosmo som såg lockande ut, och ser en av de säljande texterna på framsidan av tidningen;"fastare rumpa med 7 övningar!". Jo, tack, det kände ju jag att jag behöver nu va!? Glöm och dröm, inte en rump-övning till innan söndag, då den ska utsättas för nästa dräparpass på IKSU. Och så är det ju någon galning som byggt trappor överallt på SLU och dessutom har jag tatt mig ett underskåp.

Till dess hoppas jag på några mil på Nydalaspåret, om nu inte skolan tar upp all min levande tid. Förbannade GIS-övning som bara strular!
Jag: Nej, nu går det verkligen åt helvette med allt ihop! (Överväger på allvar att slänga ut datorn genom fönstret)
Läraren: Jo, nu törs jag väll börja hålla med dig. Jag har tänkt på det ett tag, men inte velat säga det, men det går nog inte allt för bra...

Här är en liten låt, tillägnat GIS:
(vers. pessimistkonsulten, euskefeurat)

"...det är lika bra att sluta drömma
det går åt helvette i alla fall,
för om man drömmer om lite gis
lyckas man på någe vis
lik förbannat med über-kris..."

Var på the studio idag med mamma och Elsa och väntade sjukt mycket och länge. Blev tillslut täckt med ett tjockt lager smink och såg väl rätt så ok ut. Carola-fläkten startades, och vi blev fotade och sedan ruinerade. I vilket fall var kvällen kul och trevlig.
Modella lite, fjolla runt lite. Alltid lika kul!
Dock så missade jag innebandyn. Tråkigt, men jag kan ju knappt gå på grund av dessa fjoll-musker som ska skrika "här e ja" så fort jag rör mig...

Nu vill jag ha freeedag!

Inga kommentarer: