Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, december 22, 2010

Jullov

Äntligen underbara, underbara jullov!
Läraren påpekar; och kom ihåg att ni egentligen inte har jullov...
Tack, god jul på dig med!

Jag insåg att jag aldrig skulle lyckas komma upp och vara i skolan till klockan 8 om jag sov i lägenheten. Nej, jag är inte morgontrött alls, förutom några veckor om året då brandlarmet kan gå utan att jag vaknar (ja, det har hänt). Dessutom kom mormor upp från Göteborg, så jag åker hem en sväng till underbara Ytterboda.
Väckarklockan ger jag till Elsa, som har jullov och sovmorgon. Såklart så hör jag inte då klockan ringer, trots att jag sover på golvet i hennes rum, men känner att någon sparkar och bankar på mig och ropar åt mig att gå upp. Tror syrran ska få anställning som min privata väckare!

Årets sista seminarium gick bra. Solen strålar och det är kallt och härligt. En riktigt vacker vinterdag! Jag ska snart cykla ner till stan och uppleva det sista av folkvimlet innan jag far hem till lugnet.

Och en till sak; så grymt skönt det ska bli att få vila ut sig. Sova massor och ta det lugnt. För jag är sjukt trött! För att beskriva det; totalt slutkörd!

Nu ska jag packa massor av varma kläder att ta med hem. Igår upptäckte jag att jag helt glömt bort hur sjukt kallt det kan vara att bo ute på landet i ett hundraårigt, vedeldat hus. Brr, 17 grader inne! Jag vet vem som kommer leva framför öppna spisen hela lovet!

Inga kommentarer: