Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, december 18, 2010

För att skidor är det bästa som finns!

Igår gick jag en sväng på stan efter skolan och julklappsshoppade. Inte så lätt, precis som vanligt. Men kul! Väl hemma var jag jättetrött efter veckan och sov ett tag. Som ett duracellbateri, som jag fick höra då jag var mindre. Går och går och går, tills det är tvärslut.
Senare kommer Filip över och vi ser en film med Marre och Greger. Klockan halv två masar man sig tillslut till sängs. Sover gaalet gott och djupt!

Klockan 9:40 ringer Filip och jag tvärvaknar. Shit! Tio minuter tidigare skulle jag mött honom nere i korsningen för att cykla till badmintonhallen. Kastar på mig kläder och cyklar. Spelet går så bra det kan då man är nyvaken och oäten. Men kul var det! Fram emot klockan 12 har jag duschat och får äntligen käka frukost. Massor av frukost. Sedan ser jag på skidor och slänger en extra blick på tekniken de har. Faktiskt riktigt lärorikt att se på tv! När jag insett att Ferry kommer vinna ler jag och somnar helt utslagen.

Vaknar några timmar senare och cyklar till Nydalaspåret, där det låg någon decimeter nysnö. Tung och snubbligt, speciellt då man e jättetrött. Teknikträning kunde jag ju glömma. "Ta mig fram meter för meter"-träning blir det istället. Kul ändå!
Johan Eriksson susar förbi och ett snömoln yr upp bakom honom. Ser verkligen hur lätt ut som helst! Jag biter ihop och kör på sista kilometrarna. Sedan kör jag några spurtvändor vid starten för att få känna lite tempo. Såå underbart! En dag minsann, då ska jag också åka fort.

Nu ska jag vila och äta mysig lördagsmiddag med Marre och Greger. Men först lite mer skidor på TVn :)



Inga kommentarer: