Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, december 12, 2010

För det första vill jag säga att jag bor i världens bästa kollektiv och ge dagens ros till Marre som är underbar på att ta upp saker som behöver pratas igenom! :) Stöd som finns då man behöver det! Tänk bara vad lätt det hade varit om man hade pratat om saker på en gång, istället för att dra sig och hålla saker inom sig.

Fredagen var trevlig med god mat, bra vin, dans på vardagsrumsgolvet och trevliga diskussioner samt tabascoshottning. Klockan 3 var det läggdax.
På lördagsmorgonen ringde väckarklockan strax innan 07:00. Kim kom, jag knaprade en koffeintablett och så cyklade vi på fastande mage i -15 grader till Sävar, där vi vände och cyklade tillbaks. Väl hemma var jag frusen.
Tyckte jag kunde unna mig en portion risgrynsgröt efter morgonens bravader.
Jag gick med Elsa och mamma på stan och shoppade. Förutom julklappar var ett av mina mål att hitta ett par nya jeans eftersom favoritjeansen inte sitter så bra och börjar dessutom bli för slitna. Ovant nog står jag så med en hel hög med olika byxor som alla passar riktigt bra, och jag drabbas av beslutsångesten. Två byxor fick dock följa med mig hem. Nöjd! :)
Senare på kvällen var det julbord på Skogis. Några från saunan fick för sig att vi skulle gå in och ta fördrinken i saunakläder. Så vi står där, jag i bikini och de andra i shorts, och dricker glögg bland alla finklädda. Hmm, kändes lite (eller mycket) udda! Kvällen var trevlig men lugn och jag var mest jättetrött och gick och drack vattenglas efter vattenglas och ölen fick vara.

Söndagen var slö. Jag var skittrött och gjorde inget vettigt. Skulle ha vilodag efter en hård träningsvecka var tanken, men tillslut får jag nog och åker ett par varv på Nydalaspåret. Underbart. Foten går det dessutom rätt så bra med. Svullnaden har gått ner och jag har vant mig vid vad jag kan och inte kan göra.

Nu blir det godnatt för min del!

Inga kommentarer: