Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, december 30, 2010

Skitskitskit! Jag klarade visst inte GIStentan som jag skrev innan jul.

Hur omotiverad på en skala kan man bli för att plugga. Som en ond cirkel. Kuggar en tenta, tycker man e värdelös och blir skitsur på sig själv. Far ut och åker skidor och allt känns bättre. Finner aldrig någon ro då man kan släppa alla tantar och koncentrera sig på vad man borde koncentrera sig på. Börjar tycka att något kul och intressant blir tråkigt.
Kuggar nästa tenta....

Jag vet ju att jag hade kunnat få åtminstonde en fyra på de flesta tentor om jag verkligen lagt ner energi och lyckats koncentrera mig. Jag är faktiskt inte helt dum i huvet.
Tidigare i mitt liv har jag istället varit för ambitiös. Pluggat, pluggat, pluggat så att mamma och pappa fick säga till mig att komma ner och vara lite social och slappna av. Kunde inte få ro på kvällarna om jag inte ägnade dom åt studier. Fick jag inte ett MVG så var det ett misslyckande. Träningspassen var en belöning om jag pluggat bra. Nu är skidspåret något jag flyr till då jag inte lyckas plugga.
Ååå, vad har hänt med mig!?

Och tro inte att jag bara blivit lat och bekväm och inte försöker plugga.
Jag blir sjukt frustrerad då jag inte kan koncentrera mig, och det gör det hela ännu sämre.
Nu framstår jag istället som någon blond idiot som satt för vana att kugga tentor.
Motivation noll!
Självförtroende minus.

Nya tag på tentan den 7e jaunuari, som jag ju troligen kommer kugga så därför är jag inte sugen på att plugga. Bra inställning jag har va!?

Inga kommentarer: