Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, december 09, 2010

Paniiik!! Högerfoten är rejält svullen och gör ont att röra. Jag har inte kunnat åka skidor på idag 4 dagar, och känner att mitt tålamod börjar ta slut.
Kollar in på vårdguiden.se och läser att det kan ta 3-12 veckor för en stukad fot att återhämta sig. Vila 1-2 dygn tills svullnaden gått ner. Jag har vilat 4 dygn, och vristen är fortfarande tjock, om inte mer svullen.

Jag vill inte gå till sjukhuset och efter flera timmars tråkig undersökning få veta att jag ska vila.

Och ja, jag har insett att det gås sjukt mycket i trappor på SLU. Fy katten vad det inte är kul att gå i dom nu.

Funderar på en voltaren till lunch, en rejäl lindning av foten och snörning av pjäxorna och staka mig fram så gott det går!

Inga kommentarer: