Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, december 20, 2010

Okej, trött som bara den. Och jag känner mig själv så pass bra, att jag vet att under de perioder om året som jag är trött, då är jag det på riktigt. I övrigt är jag för det mesta tokpigg och lättväckt.

Laddar för att kunna vakna i tid för en skoldag. Lägger mig i tid, och räknar ut att jag kommer få nio timmars sömn.

  • Ställer radioklockan på högsta volym bredvid sängen. Omöjligt att sova till!
  • Sätter på timern till starka tvår starka lampor som ska lysa mig rakt i ansiktet då jag ska vakna. Omöjligt att fortsätta sova med dom!
  • Ställer alarmet på mobilen, och väljer värsta ringsignalen. Förskräcklig och helt omöjlig att fortsätta sova till!

Sömniga Ragna sov på sitt öra.
För trött för att se för trött för att höra.

Då detta belysta orkesterspel pågått i över en timma vaknar jag äntligen och inser att det är bråttom... suck! Såklart blev jag sen till vår gruppdiskussion inför seminariumet. Skämmigt!

Idag blir det ingen träning, utan läsning av miljöbalken och städning av rummet.

Inga kommentarer: