Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, februari 06, 2011

Att shoppa smart


Kvinlig logik: shoppar man på rea, så tjänar man således mellanskillnaden i pris som man slapp att betala. Igår tjänade jag 1690 kr på stan + vinst på triss på hela 75 kr!
Jag är riktigt nöjd!
Det var de tre galna och glada tjejerna som strosade runt i city och levde loppan. Jag, mamma och Elsa. Ja, jag älskar att gå på stan med mamma och Elsa!
Komiskt nog så inser jag rätt så snart att jag och mamma har rätt så lika jackor, båda två en vit halsduk, samma frisyr, samma hårlängd och volym och likadana Kii-kassar. Med andra ord så kunde man nog verkligen se att en mor och dotter gick där...
Jag hittade en halsduk, en klänning, ett par skor, en knyt-tunika, en skjorttunika, ett par leggings och en stickad tröja... :) med andra ord på shoppinghumör så det bara visslade om det!

Sist svänger vi in på sporthuset för att jag ska köpa ett nytt och galet bra cykellås. Hmm, det fanns några att välja mellan. Klass 9, klass 15... hur bra behöver man?
Elsa sprang och hämtade en expedit, en yngre man som såg rätt så bra ut. Han guidar mig rätt i låsdjungeln, jag ler och tackar så mycket för hjälpen. Då vi samtalar ser jag att hon tänker på något.
Så fort han vänder sig om och har gått några meter ifrån oss utbriser mamma; "Yes, han bjöd inte ut dig, fastän han var nära!"
Hon får som svar en generad, blossande röd dotter, som väser; "mammaaaa!! Tyst!"
Ååå, vad mammor kan vara väldigt pinsamma!

Dagen avslutades med en riktigt trevlig sittning, skifftesnatta.
Söndagen är således mycket lugn, ligger mest i sängen snackar i telefon och lyssnar på musik. Slappt och skönt!

Inga kommentarer: