Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, februari 21, 2011

Idag kunde jag inte hålla mig utan gick till solariumet och solade lite. Trots att det ju är starkt cancerframkallande. Jag börjar bli så fruktansvärt less på den allt mer askgråa spegelbilden som envisas med att dyka upp varje morgon. Inte allt för kul förstasyn då man tvättar ur sömnen ur ansiktet!

Min syster har dock gjort stor nytta. En pedofil har åkt runt i Umeå under dagen och försökt lura in småtjejer i hans bil för att ha lite roligt, som han lockar med. En av tjejerna han ville få med sig råkade vara min trettonåriga syster, som inte bara var klok nog att säga nej, utan också att kvickt skiva ner registreringsnummret på bilen och kontakta polisen. Stolt storasytster som nu hoppas att denna sjuka man sitter djupt inne på psyket snart, eller bakom lås och bom på polisstationen och skakar galler. Förbannade skitstövel till människa!

Var hemma i Ytterboda i helgen och fick bla provköra skotern.
Kuul! :D Jag och mamma körde en tur till Skeppsvik sedan Ostnäs och Bygdenäs. Havet är vackert även på vintern!
Under den blå solparasollen på baksidan har vi en platts där rådjuren får mat. Bara tio minuter efter att Roger fyllt på dagens hink med renfor kom dom och åt. Livet som rådjur kan inte vara lätt under vinterhalvåret.

Ja, och vad är det här? Jo, det är insidan på ett av mina fingrar, som plöttligt bara gjorde ont och så vipps så hade jag ett kraftigt blåmärke som ömmar lite. Fattar ingenting.

Nu Lars Winnerbäck som sjunger jag får liksom ingen ordning.
Peppar för virkeslära dag 2. Äntligen en kurs som jag verkligen slukar allt på och av någon anledning tycker är jätteintressant!

Se upp för isbjörnarna!



Inga kommentarer: