Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, februari 01, 2011

Långpass är underbara! Nog för att det är jättekul att köra en mil allt vad man orkar, men att åka lite längre då och då är också riktigt härligt ibland. Idag blev det 30 km i (6x5km) 38 min-tempo på milen. Känns helt ok i kroppen, och några varv till hade inte varit helt omöjligt om inte klockan blivit så mycket. En sak är dock säker; jag kommer sova så gott inatt! :)

Dessutom, tro det eller ej, men idag har jag lämnat in min restuppgift från skogsekonomisk grundkurs. Den kurs som ettorna håller på med nu.
Inlämningsdatum senast 22 mars...2010...Det var lixom på tiden!
Ett tipps till alla studerande; samla absolut inte på dig restuppgifter, utan se till att få dom gjorda på en gång!
Tro nu inte att jag bara är lat. Jag gjorde ett försök direkt efter kursen, men lyckades inte få ut den. Sedan tog den nya kursen rätt så mycket tid och ekonomin hann falla i glömska. Tyvärr så tyckte jag verkligen inte att jag lärde mig så mycket under kursens gång. Under sommarlovet gjorde jag ett hjälplöst försök med en hög av gamla tentor och formelsamlingar, men visste som inte riktigt hur jag skulle börja tänka. Jag har nästan börjat känna lätt panik för den där dumma restuppgiften som aldrig blivit gjord.
Tills idag. Jag fick hjälp av Robert, och efter en sväng in till Lohmander för en liten extra förklaring för beräkning av kalmarksvärdet på en mark så kunde jag mycket stolt trippa in på Ola Carlens kontor och lämna in papperen. Yes!

Jag kommer alltså sova dubbelgott inatt!

Inga kommentarer: