Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, februari 19, 2011

Se till att nuta!

Gårdagens passering av 50-milagränsen på skidor i vinter var jobbig.
-20 grader, lätt vind, tentasnurr i huvudet, sjukt sträv snö och glidvalla för -5 samt ett trecentimeterslager med nysnö. Jag längtade dock så efter skidorna, så jag öste på mig kläder så att jag stod mig gott och satte på värmeväxlingsmasken och såg till att balaklavan täckte resten. Ögonen envisades med att frysa ihop flera gånger, så nästa gång ska slalombrillorna med. Masken isade igen och är över huvud taget lite jobbig att andas genom, så man blir lätt svimfärdig efter ett tag innan man inser att det är dax att ta några andetag utan mask. Höghöjdsträning lixom. :) Trötta triceps gjorde det hela inte lättare. Efter ynka fem kilometer håller jag på att trilla ihop totalt av utmattning och känner mig som en klen lite fjolla.
Nydalaspåret var dock helt öde denna soliga eftermiddag, så jag slapp skämmas över värelös åkning. :)

Idag har jag sett till att njuta maximalt. Startar med en fräch liten frukost med kaffe och hembakt bröd och frukt. Far till IKSU och kör igenom ett härligt benpass som ette duga. Då jag ska ta mig därifrån lyckas jag knappt gå i trappan, rumpa och lår bara vek sig.
Jag och mamma åker till IKSU spa och simmar någon halvtimma, sedan bubblar vi länge och njuter av trevlig lokal, värme och underbart solsken. Gottar med lite frächt fika och avslutar med en bastu. Jag blir så glad då jag ser alla dessa människor som insett vikten av att ta det lugnt och unna sig själv något extra istället för en stressig vardag och slappna av framför en TV. Visst ser du också till att få njuta lite extra ibland!?
Just nu känner jag mig som en välmörad, slutkörd zombie. Gottar mig med mamma hemma i Ytterboda med en myskväll.

Inga kommentarer: