Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, februari 27, 2011

Vinterkrampen

Så idag var jag med i vinterkrampen. Puh!
Var tokigt nevig innan och ville mest fly och springa hem då startskottet gick.
Det blåste rätt så mycket, men det var ju bara att kämpa på. Löpvarvet runt Nydalasjön gick oväntat bra med tanke på att jag inte sprungit nå mycket i vinter.
Så var det dax för två varv på cykel. Där tappade jag mycket eftersom det hade drevat massor med snö längs ena sidan, vilket jag känner mig lite besviken på.
Efter cykelvarven böts det om till skidor och så skejtade jag två varv på femman, med undantag blindtarmen och stakarbacken. Hela tiden peppade jag mig med takarna "långa skär, långa skär" och "ta det lugnt, tänk på tekniken!". På andra varvet började det krampa galet mycket i vaderna.
Patik och John Grundström var också med och jag kom in två sekunder efter John, vilket kändes bra. Nu har han ju inte tränat så mycket i vinter och kan skylla på det, men ändå.
Jag är i vilket fall nöjd med min insats och känner att jag inte hade kunnat göra så mycket mer, mer än att träna teknik genom drevsnö med MTB.

Kommer hem och lägger mig i sängen. Huvudet börjar dunka av vätskebristen och energin är totalt borta. Ligger och bara härdar ut. Snart har jag världens huvudvärk och sover ett tag. Tar en alvedon och dricker massor av vatten.
Klockan åtta på kvällen lyckas jag tillslut få i mig lite middag och energin kom tillbaks och jag börjar känna mig som en människa igen. Efter ett avsnitt med solsidan är jag på riktigt bra humör och längtar redan efter nästa träningspass igen!

Vinterkrampen 2011
Vinnande herr:
‎1.Lukas Peterson 01:35:41
Damer:
1. Josefina Wikberg 01:51:04
2.Marlene Hedelin 02:00:51
3.Ida Holmlund 02:01:47
4.Louise Rundqvist 02:07:10
5.Ragna Wennström 02:14:00
6.Katarina Norrman 02:18:21
7. Marie Claesson 02:33:00

Inga kommentarer: