Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, februari 28, 2011

Efter att jag fyllt på vätskenivån i kroppen och fått i mig lite middag igår så kändes formen primaballerina igen.
Idag var vi ute med skolan till Sävar såg, spännande eller något. Jag ska inte jobba med klassning av virke. Suck, vad långtråkigt ämne.
Solen strålade som en fin vårdag och på eftermiddagen gick jag förbi hos pappa och jag och Elsa tog var sin semla (mums!). Sedan traskade jag längs Ytterbodavägen hem till mamma. Lite gymnasieflashbacks att gå sträckan. Dock tokmysigt, jag älskar den vägen! Ett par timmars promenad var bara underbart och gårdagens urladdning gjorde sig inte till känna. Inte ens den minsta lilla träningsverk kunde mina muskler bjuda på! Efter att ha släpat runt på heeela mig, hade jag ju hoppats på att vara totalt slutkörd i en halv vecka, minst!

Hemma i Kaptensgården har nyss bergvärme blivit installerat och det ska bli spännande att se hur det fungerar! Jämnare värme och tillgång till varmvatten både på kvällen efter en dag på jobbet och på morgonen. Vilken lyx!

Sju stycken välgödda rådjur stod och kalasade på renfor under den blå solparasollen på baksidan. Så fina!

Inga kommentarer: