Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, februari 25, 2011

Målarstuga



Letade fram penslar, palett och något att måla på. Till dire straits och annan trevlig musik så försjönk jag in i måleriet. Har inte målat på flera år och är med hänsyn till ringrostigheten rätt så nöjd. Flera gånger höll jag på att bli helt tokig på själva formen på nosen då jag skissade med blyertspenna. Sedan sket jag i skisseriet, suddade ut allt och bara kastade på färg där det kändes bra. Blev rätt så nöjd med detaljer på själva svartdelen av nosen.
Imorgon kanske jag fixar till vad som känns bra. Den känslan bukar komma efter någon dag då man ser massor av fel.
Bilden föreställer Taiga, "storasyster", då hon bara blundar och njuter.

Senare på fredagskvällen blev det trerätters med Rådström, Filip, Marre och Greger. Trevligt och galet, som vanligt! Filip visade hur man tycker ut knutar i ryggen. Skönt! :)

Lekt lite mer med Gimp

En fjällripa

Inga kommentarer: