Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, januari 26, 2011

En gåta: Vad är det som väger mycket, mycket mer, men när man jobbar med det så är det mycket, mycket lättare?!

Svar: Skivstången full av vikter, jämfört med regressionsstudier...
Mycket tyngre, fast samtidigt så mycket lättare!! :)

Att jag hade svårt att ta farväl av den varma sängen i morse tog jag igen rejält på eftermiddagen då biceps och rygg fick sig en omgång. Favoritövningen här är helt klart marklyft! Jag önskar dock att man kunde bli riktigt stark utan att få armar med typ en meters omkrets..
Jag må vara rätt så hyfsad på armhävningar, men då det gäller chins kan jag erkänna att jag är totalt värdelös. Nej, fy vad jag skäms över detta! Mål: 5 st innan midsommar...

Och för dig stackars människa som också tragglar med denna fruktansvärda regressionskurs kan jag tipsa om nedanstående länk, som verkar vara lite mer begriplig än boken där inte ens lärarna förstår exemplen:


Och för dig som tycker det är svårt att lyckas med fästvallan under skidorna och lyckas få bakhalt, skriv dit lite frågor från regressionskursen, så fastnar man hela tiden!

Inga kommentarer: