Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, januari 30, 2011

Igår var jag och Robert och åkte på Nydalspåret, började med ett varv på hundspåret (och det var jättekul, många härliga snabba svängar där man får jobba i kurvorna), sedan in på milspåret och avslutade med ett till varv på femman.
Tänk dig perfekta spår. Lite isigt, men fortfarande tillräckligt mjukt för att man ska få perfekt fäste med skidorna. Plusgrader i solen, men minus nere på backen. Därtill en strålande, värmande sol. Underbart!

På kvällen bjöd mamma med mig på Tapas. Jag provade "carta tres" på menyn, och det var himmelskt gott. Allt får verkligen toppbetyg, men det som verkligen fick smaklökarna att hoppa av lycka var den lilla biten blåmussla. Musslor är smaskens, jag brukar göra musselsoppa, musselsåser och ha musslor på hemlagad pizza. Men då är det ju mest en rolig konsistens och lite sälta som man känner smak av. Nu fick jag en otrolig kallsup av hela Bohuslän. Något så otroligt har jag nog aldrig ätit förut! Det var nästan så jag var chockad flera minuter efter. Jag vet då vad jag absolut ska beställa nästa gång jag äter på tapas; mussla!

Väl hemma tänker vi kolla på film. Jag vill se på Brad Pitt och mamma ville se på Haryson Ford (vad filmen handlar om spelar egentligen ingen roll). Kunde det då inte vara mer passande än att "En fiende bland oss" gick på TV denna kväll, med just Pitt och Ford i huvudrollerna. Filmen slutade dock med att Ford skjuter ihjäl Pitt, snyft.



Inga kommentarer: