Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, januari 30, 2011

Om att vara godtrogen

Jag försöker släppa hela historian med cykeln, som rymde från mig i veckan men kom tillbaks efter en dag. Tyvärr så maler det i huvudet på mig och jag kan inte släppa det. Vad hände egentligen, historian är ju väldigt märklig!
Nu var ju cykeln låst och allt sådant, men jag inser att man inte ska vara så godtrogen som jag kanske tidigare varit. Tidigare har jag litat på nästan alla, men nu inser jag att alla människor på denna jord inte är så snälla. Man kan faktisk råka ut för saker som egentligen "inte händer mig". Då är det lätt att sitta där och vara efterklok och samtidigt inte kunna backa bandet och göra om. Hädanefter tänker jag igenom allt jag gör, så att jag slipper vara efterklok och olycklig.
Det som inte händer dig kan vist hända; håll i handväskan, lås fast saker, gå inte själv på skumma ställen på kvällen, lämna inga grejer som du är rädd om obevakade, lås dörren hemma efter dig, har du varit ute sent så kom överens med någon att du ska höra av dig då du är hemma, kolla över hemförsäkringen, var försiktig med att lifta, ha med en laddad mobil överallt (även på träningsrundan då man vill slappna av)...
Var rädd om dig!

Inga kommentarer: