Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, januari 19, 2011

Tisdagen bestod av plugg, plugg, plugg. Regressionsanalys fram till lunch och därefter skoglig planering. På kvällen unnade jag och Hanna V. oss ett härligt skejtpass på Nydala. Det var riktigt härligt att åka bakom någon som är lätt och har riktigt fin teknik, det ser så otroligt enkelt ut. Fast å andra sidan känner man sig ju själv som en elefant som försöker gå på lina...haha.
Jag kände av lite i baken och baksida lår från stavlös-åkningen.

Idag var jag fortfarande sömnig då jag vaknade, men for ändå till IKSU och sprang 45 minuter på springbandet i hastigheten 11 km/h. Rätt så skönt morgontempo. Men det där med springband..smidigt och praktiskt, men så tråkigt det är. Springa och glo på en TV och höra dunken från skor som sätts ner på mattor runtom en. Den till höger springer mycket snabbare, den till vänster jobbar på nyårslöftet och håller något ansträngt jogg-pass. Samtidigt som man ser på sporten och försöker hjälpa slalomåkarna i bild. Blir som konstigt i huvudet! Dessutom tänker man ju att man kanske är trött hela tiden. Och allt detta då man kan springa fram på en underbar skogsstig med rötter och stenar som man måste parera för, eller längs en fjällkam med utsikt som får en att tappa andan. Då minuterna blir till timmar, och man önskade att man aldrig mer behöver stanna.

Men idag lyckades jag släppa det mesta. Skola, andra, allt. Så skönt! Onsdagsmornar har som blivit min dag i veckan då jag pallrar mig upp innan frukost och tränar en sväng. En gång i veckan så kan jag verkligen älska det!

Efter en snabb morgonkaffe på H&H var jag så redo för en ny skoldag. Planen är att plugga hela dagen och kvällen och inte träna något mer idag, känns tråkigt. Sitter redan och fantiserar om Nydala... skidorna ska i vilket fall vallas. Är som att åka på sandpapper just nu.

Inga kommentarer: