Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, januari 06, 2011

Gjort några hääärliga "se stjärnor" pass i veckan:
Tisdag: treiceps och axlar
Onsdag: biceps och rygg
Torsdag: ben och mage

Jag kämpar med mina chins. Målet är 5 st ordentliga, hela vägen ner och med hakan över stången, innan april månad är slut. Just nu är jag på nivån att jag hoppar upp och sänker mig sedan sakta ner i en kontrollerad rörelse.
Kim lyckades med 4 chins med 35 kg i extra vikt, och vidare fler sett med extra vikter och ökat antal rep. Gaaalet!

Najsnajs, nu ska jag fortsätta slutspurtsplugga innan GITtentan imorgon, men det känns ju som att jag kan allt som står på papperen som jag bläddrat igenom tusen gånger, så jag fattar som inte vad mer jag ska göra. Kolla igenom lite gamla tentor och se att jag visst inte kan allt kanske.. Vill så gärna klara tentan!

Visste du att: Under en 24-timmarsperiod förbrukar 60-70 minuters intensiv styrketräning lika mycket energi som 50 minuters konditionsträning på 70% av maxpuls gör under samma tidsperiod. En ökad muskelmassa ökar sedan det dagliga energibehovet.

Inga kommentarer: