Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, januari 13, 2011

Morgonstund har guld i mun.
Dricker en kopp kaffe och läser världens underbaraste blogg, skriven av världens bästa syster, nämligen lillfjompans blogg!
Jag kan inte annat än att le och känna mig glad.

Världens största kram till dig Elsa!

Igår var Kim förbi, sista gången innan han flyttar ner till Stockholm för att börja sin aspiranttjänst. Vi lagade jättegod älgskav på en av de sista bitarna från "träsk-kalven" som jag sköt (som stupade i ett träsk och var ett h-vete att få upp), samt kantareller som jag plockat på en exkursion med skolan, i närheten av ett gammat björnide samt en jätterolig bergsvägg som jag och Elin klättrade lite på och lyssnade lite mindre på läraren än vad vi kanske borde.
Dvs, en god maträtt med en samling goda minnen. Och med trevligt sällskap så är det fulländat!
Fast det har fortfarande inte riktigt gått in i mitt huvud att Kim i fortsättningen kommer att befinna sig typ 70 mil härifrån.. tråkigt, tråkigt, tråkigt!

-Vad ligger längst bort, månen eller Stockholm?
- Men hallå, kan du se till Stockholm eller?!

Nu ska jag sätta mig ner och deppa ett tag och plugga på ordentligt inför tentan imorgon.

Inga kommentarer: