Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, januari 17, 2011

Stavlös

Förra veckan fick ett härligt avslut, nämligen nya säsongen av Solsidan. Måste vara ett av de roligaste programmen i TVs historia!

Ny vecka, ny termin och ny kurs. Regressionsanalys. Tungt, men kul. Räkning, räkning, räkning...
Satt till fyra och for sedan hem och tentapluggade skoglig planering (tenta på lördag).
Klockan 20 var jag i mycket stort behov av ett rejält skidpass. Nydala nästa!
Måndagskväll, vilket innebär draghundskväll på spåret. Stämningen på topp!
Jag körde ett milapass utan stavar, för att lära mig glida ut på skidan bättre, och därmed förhoppningsvis få bättre åkning i framförallt uppförsbackarna.
Det gick jättebra, kanske för att jag inbillade mig att "storasyster" Taiga var framför mig precis som då jag var liten. Dessutom var det kanonföre! En underbar kväll med andra ord.

Nu ska jag göra världens godaste after-ski-fika. Något så lätt som att mixa frysta bitar av jordgubbar, banan och äpple med en klick turkisk yoghurt. Lite müsli på det och det blir smaskens!

Taiga är den underbara Siberian husky som jag vuxit upp med. En mycket klok dam.

Inga kommentarer: