Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, januari 01, 2011

Nyårslöfte

Gott nytt år alla nära och kära!
Gårdagskvällen firades med Sävartjejerna hemma i Jessica och Fredriks fina lägenhet på mariestrand. En trevlig och rätt så lugn kväll. Många roliga lekar och god mat. Bland annat det årliga quisset, ett om saker som varit på tapeten i media det gångna året, och ett om vad vi tror ska hända oss under kommande år. En fråga om varje person. Klurigt, klurigt!

Klockan slog 00:00 2011 Nytt år, nya tag.
Som alltid ser svensken det som en chans för förbättring. Nyårslöften som ska styra upp livet. Man ska börja träna, banta och helt enkelt bli sjukt snygg under året. Man ska ta tag i sitt liv, sitt jobb, sina studier eller relationer. It´s like a hallelulja moment!

Träningslokalerna fylls under januari månad, folk flockas kring grönsaksdisken och fikabiten bli kvar på tallriken.
I februari är allt som vanligt igen. Nästa nyår är det ingen som minns vad dom egentligen lovade, och satsar istället på ett nytt löfte som absolut ska hållas. Träningslokalerna fylls.

Så vad ska nu Ragna avge för nyårslöfte (som enligt statistik kommer hålla till månadsskiftet januari-februari)?
Att ta tag i träningen tror jag inte att jag behöver lova. 1-2 timmar en vanlig dag känner jag är nog. Delmål i styrketräning, löping och skidåkning vore dock kul att sätta upp.

Jag ska, trots galet bristande motivation just nu och ett ressug som är större än någonsin, försöka att på allvar ta tag i studierna och vända livet på rätt sida igen. Kanske få en 4a på en tenta, istället för att fly ut på träningspass hela tiden. Arbeta upp självförtroendet lite. Tro att jag faktiskt kan, och försöka. Ge järnet!
Saken är ju inte den att jag har bristande intresse, utan övertygar mig själv om att jag inte kan och därmed åstadkommer ett totalt misslyckande.
Ordning och reda, lilla tös!


Inga kommentarer: