Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, april 20, 2011

Aigerttur


Idag kan jag erkänna mig lite mör i kroppen, men framförallt så är vätskenivån på det lägsta. Suck, och jag bara dricker och dricker och dricker. Ingen risk för kraftig vårflod då ragna är i byn och tömmer ån på vatten... Idag for jag och mina rossignol till Aigertstugan. Leden var bara massa bliansnö, så jag gick upp. Tio miljoner skotrar passerade och jag längtade tillbaks till marsivagges lugn. Svär lite för mig själv åt en del som lyckas köra sönder leden något otroligt. Och på skotrarna bakom sitter resten av familjen och slår huvuden i taket på skoterpulkan. Ja, vi ser att du kan köra skoter, men kan du va lite rädd om leden kanske?! Väl uppe ser jag att en av skotrarna faktiskt fattat eld och står som en majbrasa med kolsvart rök. Snacka om att köra så det ryker! Blir omkörd av fyra gula kycklingar och börjar nästan fundera på vad det egentligen är i min sportdryck. Vad man får se och uppleva ute på fjället slutar aldrig att förvåna en! Sista biten mot Aigertstugan har jag rak motvind och isdroppar som faller från himmelen. Blir blästrad i ansiktet! På väg hem leker jag runt på snön ute i björkskogen. Inte fin skare, men bärande snö. Kul och med känslan av att vara fri som en fågel!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är lite lustigt att läsa om er skidåkare som klagar på skotrar & skotertrafiken.
Har du / ni inte tänkt på att UTAN skotrar & pistmaskiner så skulle ni inte kunna & orka ta er till t.ex Aigertstugan?
Likaså gäller det Islandshästföretagen.
Utan upptrampade / uppkörda leder så skulle ni stå er slätt.
Vad är det som ser till att ni får skidspår?
Jo: Skotrar med spårdragare, samt pistmaskiner...