Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, april 12, 2011

Jajjemen, jag känner kanske bara mig själv till 25 %, men det är tillräckligt väl för att jag ska veta att jag älskar att skriva och så fort jag börjat så flyger papper hit och dit och tangenterna går varma.
Uppsatsskrivandet som jag smålovat att vara klar med i veckan hade jag inte ens påbörjat. Pinsamt. Men jag hade tokläst och varit otroligt flitig med den röda markeringspennan samt arbetat igenom informationen i tankarna och formulerat en text som bara skulle framkallas på papper. Helst 4 sidor om jag lyckades fylla ut så mycket...
Insåg på en gång att handbromsen skulle i redan från start för att jag inte skulle lämna in en fullstädig tegelsten i ämnet.
Efter tre timmar non stop writing sitter jag nu med 7 fullproppade sidor och känner mig rät så nöjd och pustar ut.

Uppsattsen var i ämnet naturresursekonomiska aspekter på samrådsprocessen mellan ren- och skogsnäringen, något som jag tycker är riktigt intressant!
Sammanfattningsvis kan jag meddela att min åsikt i ämnet är att någin win-win situation med pareto-optimalitet ej är att föredra vid ett fullständigt fungerande samråd där rennäringen får komma till tals. Skogsbruket kan få komma att göra större avkall för att rennäringen ska kunna vinna på situatonen.

Nä, nu paus och middag...!

Inga kommentarer: