Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, april 11, 2011

Tokförlorade på trisslotten och njöt därefter av en springtur i vårvädret. Klämde på i bra tempo runt Nydalasjön där en del av de sex milen jag har kvar i benen fick visa sig.

Men sjukt så nere man helt plöttsligt kan känna sig. Antingen är jag jätteglad och allt är mer än strålande underbart, eller så är det mesta rätt så värdelöst och tråkigt. En sådan dag idag. Sorry kära bloggläsare, vilken lagom glädjespridare jag är idag.

För trevlighetens skull så satte avloppet i köket igen på riktigt, då varken sugpropp eller kaustiksoda verkar hjälpa. Ett fantastiskt diskberg och massa äckel.
Väldigt ohungrig, trots springtur och många timmar sedan lunch. Klämmer i mig lite halvstekt blodpudding med någon jordgubbssylt som förvånande nog inte hade vitt ludd på sig.
Hittade en massa blåmärken på benen från helgens bravader. Jag var så kall att jag inte kände någnting då stormen lekte med min kropp och kastade mig hit och dit.

Har en stressigt intensiv pluggkväll, natt, morgondag och vecka, framför mig. Trött som tusan. Satte mig längst fram i föreläsningssalen idag för att hålla mig vaken, men somnade snart. Rycker till då Greger skickar SMS "VAKNA!!"

The Who sjunger i mina högtalare och undar who are you?
I really want to know. I really want to know. Tell me who are you
Visste du att studier visar att man bara vet 25 % om sig själv. Inte kan man då säga att man vet vem man är. The who får fortsätta undra.

Längtar tillbaks till snöstormen. Jag trivdes som där.

1 kommentar:

Moa sa...

Kan kanske glädja dig med att du ej är ensam om att längta tillbaka, kanske inte till snöstormen, men till fjällen.. Helt klart två helt skilda världar! Umeå har verkligen ingenting att komma med i jämförelse! Tack än en gång för en väldigt härlig helg!