Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, april 17, 2011

En bra vårhelg!

Okej, veckan började i total depression men artade sig och slutar nu i ett riktigt glatt tillstånd. Jag tror att det var en blandning av misslyckande under kungsledenrännet, sjukt mycket trötthet och massor att styra och ställa med som fick mig att bli lite deppig och seg.
Nu känner jag mig dock som en glad vårfågel som kvittrar uppe bland trädgrenarna, har fria vingar och hela världen för mig!
Cykelturen till Sävar igår var helt underbar. Cyklandes mellan hästhagar ute på landet och ser de första tussilagona blomma i dikeskanten. Svänger förbi Skogforsk och blickar över årets försök i ettans växthus. Snyft, första sommaren i mitt liv som jag inte kommer vara där! Tokskummt, men lite härligt också! Lilla flickan står på egna ben.

Far in till stan och hämtar mitt akvarium och upptäcker fyra små yngel. Fick mig på bra humör då två fiskar nyligen förolyckats i en "hoppa-ut-bakom-akvaritet-olycka", där de intorkade liken hittades först någon vecka senare.
Hemma hos pappa bänkade vi oss i brasse-stolarna och grillade fläskkött och stekte i solen, barfota och med uppkavlade byxor! Åååå, underbart!

På söndagsförmiddagen cyklar jag tillbaks in till stan i vind som fläktade på härligt i håret och fick mig att svettas lite mer. Jag och Jessica kom på i veckan att vi skulle försöka hinna med en fika. Det var många i sävargänget som var i Umeå i helgen och kunde hänga med; Johanna, Linn, Jessica, Lovisa och en kompis till henne. Vi blev på fiket ner på Ålidhem, eftersom kära skogisfiket var stängt denna dag. Jättetrevligt att träffa alla igen och det satte som en guldkant på veckan.

Nu ska jag glad bära upp bland de sista flyttkartongerna till förrådet, diggandes till Miss Lis härliga röst.

..och imorgon klockan 6:45 ska jag äntra bussen som ska ta mig till mitt favoritställe, Ammarnäs!

Älskade, underbara vår!!
Kan man vara annat än glaaaad
:D

Inga kommentarer: